十二単衣穿著step~~


 1.長袴
2.単


 3. 五衣~ 上3枚(1)  薄様
五衣 ~ 上3枚(2)   薄様
五衣 ~  上3枚(3)   薄様
    4.五衣 ~下2枚(1) 薄様
五衣 ~ 下2枚(2) 薄様
 5.打 衣
  6.表 着
7.唐衣 +   裳 


 

8.檜扇 (穿著完成)

檜扇
釵子(さいし)・額櫛(ひたいぐし)














唐衣 前後
表着 五衣 単
袴
裳
唐衣(前後)表着、五衣、単  袴


春夏秋冬各季系列


 


日本古宮廷服「十二単衣」

「十二単」正式名は五衣唐衣裳いつつぎぬ、からぎぬ、も)、或女房装束にょうぼうしょうぞく)。只會供「四位」以上的皇家、貴族公主、女房穿戴,「十二単實際由12重衣服所組成, 重量約20kg 或以上視衣料、季節而定, 一般簡稱作「十二単」。最初稱為「十二単」源於『源平盛衰記』。源平盛衰記中的建礼門院入水一段「弥生の末の事なれば、藤がさねの十二単の御衣を召され」所寫, 而且同「紫式部」亦拉上一層關係,現在的「十二単衣」,有好多都係依據紫式部所穿著描述所製的。



「十二単」最少約值$300-500萬港元一套, 現日本皇室係舉行大婚時,依然會依古婚禮模式穿上「直衣」&「十二単」成婚,雅子皇妃當年結婚的一套,如無記錯約值$500萬港元,非常名貴。 配件的「檜扇」閒閒地亦要30萬円一把,靚的更要上百萬円,絕對貴族之物。


上列係我留學時所拍,淨係穿著就要花80分鐘,一路著~你會由興奮變成疲憊狀態, 穿著時由2人同時一前一後為你上衣,過程中你會覺得重量不斷增加, 而且要保持一定動作姿勢,防止穿著走位,所以會好攰,我著的時候一直有幾位外籍女遊客&日本朋友在場, 一邊望住我一邊用英語說著「beautiful」....等,工作人員聽罷亦異口同聲話靚, 不過那時我已經無咗反應 (究竟靚咩~? 無咩留意) , 只有笑笑分別用英語&日語回句「Thanks!」, 可惜最後唔知係咪大家當我公仔舞咗一輪太興奮,工作人員忘記幫我上頭飾,如果加入頭飾~釵子(さいし)・額櫛(ひたいぐし)就會係完整的一套宮廷服了,真係有d唔底。


我覺得古人「女房」都好叻,「十二単」穿法相當講究,淨係記配襯(春、夏、秋、冬)方程式就已經唔簡單....係一個消磨時間的好辦法,古人無咩好做時間多嘛。


要穿著「十二単」行動並唔容易,十分累贅不便, 有咁多層要自己著都幾煩,不過套埋一齊之後,應該都可以一併穿脫吧? but去Toilet之後....會點呢? ..??? 直係想回到古代睇下 ^^

arrow
arrow
    全站熱搜

    Chatté 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()